singkat tapi penuh makna..

Doa singkat dan penuh makna ini sangat aku sukai.. doa yang yang diajarkan oleh Rasulullah SAW kepada Siti Aishah Radiallahuanha….

Apa doanya…

Terjemahnya seperti ini…

“Ya Allah… aku memohon kepadaMU segala kebaikan di dunia dan di akhirat yang aku ketahui maupun yang tidak aku ketahui.. dan aku berlindung denganMU daripada segala kejahatan di dunia ini dan di akhirat.. yang aku ketahui maupun yang tidak aku ketahui…

dan aku memohon kepadaMU akan surga dan segala amal yang dapat mendekatkan aku kepadanya baik perkataan, perbuatan, niat dan I’tikad… dan aku berlindung denganMU daripada api neraka dan segala amalan yang dapat mendekatkan aku ke dalam api neraka, baik perkataan, perbuatan, niat dan I’tikad..

aku memohon kepadaMU akan segala kebaikan yang yang telah dimohon oleh hambaMU dan RasulMU, Muhammad SAW.. dan aku berlindung denganMU daripada segala kejahatan yang telah berlindung daripadanya oleh hambaMU dan Rasul-MU Muhammad SAW…

Ya Allah.. apa jua keputusanMU yang Engkau berikan kepadaku daripada segala urusanku.. maka jadikanlah akibatnya membawa aku mendapat petunjuk..”

 

*had been posted at Mp ‘n FB on 261010*

Leave a Reply

